תרגיל להקלה על כאבי צוואר, לסת וראש

תרגיל זה נועד לשחרר את שריר ה Sternocleidomastoid (או בקיצור SCM), השריר הקדמי הגדול של הצוואר.

שריר ה-SCM בעל 2 ראשים המתחילים בעצם הבריח (קלוויקולה) ומסתיימים בזיז המסוטאיד (מאחורי האוזן). הפעולות העיקריות שלו הן סיבוב הראש לצדדים וייצוב הצוואר.

בגלל נקודת החיבור שלו לגולגולת בזיז המסטאויד, עומס בשריר הזה עלול לגרום (מעבר לכאבי צוואר וקושי בסיבוב הראש לצדדים) גם לכאבי ראש (בעיקר בצדי הראש) ולכאבים בלסת.

שחרור והרפיה של השריר הזה על ידי עיסוי נקודות רגישות (טריגר) יכול להקל על כאבי צוואר, קושי בסיבוב הצוואר לצדדים, כאבי ראש צדיים, כאבים בלסת ושחרור לסתות.

יש לחפש 3-5 נקודות רגישות לאורך השריר, ובכל אחת מהן לבצע מספר לחיצות (לא עיסוי אלא לחיצות!), 3 פעמים, משני צדי הצוואר.

בהצלחה!

נגן וידאו

כתיבת תגובה

תרגיל הקסם לשחרור צוואר תפוס, כאבי צוואר, קושי בסיבוב הראש, כאבי ראש צדדים וכאבים בלסת