סובלים מגב כפוף? התרגיל הזה יעזור לכם ליישר את הגב ולשפר את היציבה שלכם

הרבה אנשים סובלים בימינו מגב כפוף. הכוונה היא בעיקר לגב העליון שכפוף קדימה, כתפיים שמוטות, ובמקרים קיצוניים אפילו היווצרות של "גיבנת".

תופעת הגב הכפוף קשורה בעיקר לחולשה של שרירי הגב העליון ושרירי זוקפי הגב, וכן למתח גבוה מדי בשרירי החזה.

תופעה זו מתרחשת בעיקר אצל אנשים שיושבים הרבה שעות במשרד או מול המחשב והגוף שלהם "קורס" לפנים, והתופעה מתקבעת ככל שעובר הזמן ולא מטפלים בה.

גב כפוף (קיפוזה) יכול לגרום למגוון בעיות אורתופדיות, בעיקר הקשורות לעמוד השדרה וליציבה:

  • כאבי גב עליון ושכמות
  • כאבי צוואר (הראש "מפצה" על הכפיפה בגב העליון ויוצר קשת גדולה מדי בעמוד השדרה הצווארי, מה שיכול להוביל לכאבים ובעיות בשרירי הצוואר ואפילו לפריצת דיסק / בלט דיסק / בעיות אחרות בעמוד השדרה הצווארי)
  • כאבי גב תחתון
  • עייפות – הגוף מתאמץ יותר כאשר היציבה לא מאוזנת ו"מבזבז אנרגיה" בנסיונות לתקן אותה או לספק את הדם לכל הגוף

 

התרגיל המצורף עוזר "ליישר" את הגב. הוא עובד על איזון השרשרת הקדמית והשרשרת האחורית של הגוף (שרשרת אנטומית – שרירים, גידים, רצועות וכו'). מצד אחד יש פה חיזוק עדין של שרירי זוקפי הגו ושרירי הגב העליון, ומצד שני – הרפיה ומתיחה של בית החזה, כלוב הצלעות והבטן.

 

דגשים והנחיות:

  • לא לבצע את התרגיל אם הוא גורם לכאב בגב או בצוואר בעת התרגול עצמו
  • יש לבצע את התרגיל אך ורק כאשר אתם מוציאים את האוויר מהריאות (לא בהכנסת אוויר)
  • מומלץ לבצע 3/5 סטים של 3/5 חזרות, ובכל מקרה לא יותר מ- 5 סטים של 5 חזרות בכל פעם שאתם מתרגלים
  • אם התרגיל קל לכם מדי – אפשר לעשות פוינט בכפות הרגליים כדי להגביר את האפקט

 

תרגול נעים וגב ישר 🙂

כתיבת תגובה

סובלים מגב כפוף? התרגיל הזה יעזור לכם ליישר את הגב ואת היציבה שלכם