כך תשחררו צוואר תפוס בחצי דקה רק בעזרת עט

תרגיל שאני אישית מאוד אוהב, מקורי שלי 🙂 

את התרגיל הגיתי באחד משיעורי הרפואה הסינית, אי שם בסביבות 2006. בעודי יושב ולומד בכיתה, כמו כל סטודנט – הצוואר התחיל להציק. התחלתי לעסות לעצמי את הנקודה SI-3 (המוצגת בסרטון), היות וזו נקודה העוזרת מאוד בכאבי צוואר מסוגים שונים, ואכן – הצוואר השתפר!

"אבל זה לא נוח ללחוץ עם האצבע כל הזמן", חשבתי לעצמי, ואז עלה לי הרעיון הפשוט – לגלגל את סכין כף היד (שם ממוקמת הנקודה) על עט. זה פשוט, זה מהיר, ואפשר אפילו "לתפוס" שטח גדול יותר (כל האיזור הרגיש בסכין כף היד, לא רק הנקודה הקלאסית עצמה). הפלא ופלא – זה עבד, מהר ויעיל, ולכן החלטתי לשתף את העולם עם הטריק הזה.

הערות:

  • יש לחפש רגישות באיזור המוצג ולבצע את העיסוי עם העט על האיזור כולו.
  • אם אתם סובלים מכאב מקומי בצוואר, מומלץ לעסות את האיזור ביד הנגדית לצד הכואב.
  • אם אתם סובלים מכאב מקרין לזרוע או לראש, מומלץ לעסות את האיזור בצד הכואב
  • אם אתם סובלים מכאב בשני הצדדים – יש לבצע את התרגיל בשתי הידיים.
  • התרגיל הזה יכול לעזור גם לכאבי ראש שמקורם בצוואר תפוס או בעיה אחרת בצוואר – בעיקר כאבים בחלק האחורי של הראש או מעל העיניים.

בהצלחה!

כתיבת תגובה

כך תשחררו צוואר תפוס בחצי דקה (או קצת יותר) – רק בעזרת עט