תרגילים להקלה על כאב / דלקת בגיד אכילס

גיד אכילס למעשה מחבר את שריר התאומים (שוק) לעקב. הוא למעשה המשך של שריר התאומים (גיד הוא למעשה "סוף" של שריר). 

זהו גיד חזק מאוד ומרכזי בגוף, היות והוא אחראי על פעולות כף הרגל – כפיפה, פשיטה, הטיה וגם ייצוב של כף הרגל. בכל פעולה של דריכה, הליכה, קפיצה ואפילו עמידה – אנחנו מפעילים גם את גיד אכילס.

דלקת או כאב בגיד אכילס הם תופעה נפוצה מאוד. הגורמים לדלקת או כאב בגיד אכילס מגוונים, חלקם:

קיצור של שריר התאומים כתוצאה מישיבה ממושכת וחוסר פעילות כרונית

  • עומס יתר באימונים, בעיקר אימוני ריצות (במיוחד ריצות בעליה)
  • הליכה עם נעליים לא מתאימות – נעלי עקב, כפכפים שטוחים
  • גורמים לא אורתופדיים, כגון נטילת כדורים להורדת כולסטרול (סטטינים) הפוגעים במרקם השרירים והגידים בגוף
  •  
  • במקרים חמורים, דלקת בגיד אכילס יכולה "לנדוד" או לגרום לדורבן בעקב.
 

התרגילים המוצגים בסרטון יעזרו לכם למתוח, לשחרר וגם לחזק את גיד אכילס ואת שריר התאומים (שעובדים יחד, כאמור).

אין לבצע את התרגילים אם הם גורמים לכאב.

דגש חשוב – כיום הגישה שלי מכוונת יותר למתיחות דינמיות בתחילת התרגול (פמפומים של 70% מהמקסימום של המתיחה, במקום השתהות במתיחה עמוקה). בסוף התרגול, כאשר הגוף חם, אפשר גם לעשות מתיחות סטטיות עמוקות.

כתיבת תגובה

גיד אכילס – תרגילים להקלה על כאבים או דלקת בגיד אכילס