תרגיל איזון לסת - להקלה על כאבים בלסת, נעילת לסתות

כאבים בלסת יכולים לנבוע מגורמים שונים – נעילת לסתות, חריקת שיניים, חוסר איזון של הלסת כתוצאה מניתוח או תאונה, בעיה צווארית ועוד.

התוצאה הסופית לא נעימה – כאבים בלסת לרוב לא רק מפריעים ללסת עצמה, אלא יכולים לגרום גם לכאבי צוואר, ראש וכאבים בפנים.

התרגיל המוצג יכול לעזור לכם לאזן את מפרק הלסת. שימו לב, מדובר בתרגיל סוטאי שקצת קשה לבצע לבד, אבל אם תקפידו על ההנחיות – התוצאות יגיעו.

איזון מפרק הלסת יכול לשחזר את תפקוד הלסת הכללי (למשל, אם היה קושי או כאב בפתיחת הלסת או בלעיסה), להפחית כאבים ולשחרר מתחים. מעבר לכך, היות והלסת משפיעה כאמור גם על הצוואר ושרירים נוספים, איזון הלסת יכול להקל גם על כאבי צוואר הנובעים מכך.

הנחיות ודגשים לתרגיל:

  • התנועה עצמה של הלסת בתרגיל היא קטנה מאוד. לכן יש לבצע אותה באיטיות, תוך כדי הוצאת אוויר (לסנכרן את קצב הוצאת האוויר וקצב התנועה עצמה).
  • בבדיקה הראשונית – שימו לב לאיזה צד קל לכם יותר לבצע את התנועה, ואת התרגיל עצמו בצעו אך ורק לצד הקל.
  • שימו לב לעצירת התנועה – באמצע התנועה, יש להתנגד לתנועת הלסת התחתונה (תוך כדי החזקת האוויר בזמן ההוצאה שלו) עם היד שלכם למשך 3-5 שניות ואז לשחרר בבת אחת את האוויר, ההתנגדות והתנועה עצמה. בזמן עצירת התנועה, אתם ממשיכים לבצע את פעולת הזזת הלסת תוך כדי ההתנגדות שלכם, ואז משחררים.
  • בצעו את התרגיל 5 פעמים, למשך 3-5 סטים לפי הצורך. לאחר כל סט יש לבדוק שוב את התנועה של הלסת (ללא התנגדות) לשני הצדדים. במידה והתנועה מרגישה זהה בשני הצדדים – אפשר לסיים את התרגול לפעם זו. במידה ולא, יש לבצע סט נוסף. בכל מקרה, אין לבצע יותר מ-5 סטים בתרגול אחד.

כתיבת תגובה

You are currently viewing כאבים בלסת – תרגיל לאיזון מפרק הלסת