תרגילים להקלה על דלקת בשורש כף היד, כאבים במפרק כף היד

כאבים בשורש כף היד או במפרק כף היד – דלקת או כאב ממקור אחר – נובעים בדרך כלל מעומס יתר ושימוש יתר במפרק. 

זה יכול לנבוע מעבודה משרדית ממושכת, עבודה על מחשב, שימוש בטלפונים ניידים, עבודת כפיים פיזית, אימון יתר בחדר כושר ועוד.

העומס החוזר ונשנה עלול לגרום לחיכוך יתר של הגידים והמבנים האנטומיים בשורש כף היד, איזור רגיש גם ככה, וליצור דלקת מקומית שיכולה מאוד להפריע לתפקוד היומיום שלכם.

רוטינת התרגילים שבסרטון עוזרת להקלה על כאבים בשורש כף היד או במפרק כף היד – גם אם יש דלקת פעילה וגם אם הכאב הוא לא דלקתי. כך או כך, את התרגילים אפשר לבצע לפני פעילות גופנית (אם כואב לכם במהלך האימון), בבוקר לפני העבודה, או אפילו באמצע היום כדי להקל על הכאב.

שימו לב, בחלק הראשון של הסרטון מוצגת הדגמה של חימום המפרקים – החימום הזה מתאים לכל מצב, כל עוד הוא לא גורם לכאב, כולל מצבי דלקת פעילה.

בהמשך תראו הדגמה של תרגילים שמערבים חיזוק ומתיחה של המפרק והגידים. תרגילים אלה מתאימים בעיקר לשיקום שורש כף היד, לחימום לפני פעילות, או לחיזוק כללי של המפרק – אך יש לנקוט משנה זהירות אם אתם סובלים מדלקת חריפה. אפשר לבצע את התרגילים, אבל בזהירות, היות ואנחנו לא רוצים להפעיל עומס גבוה מדי על רקמות מודלקות.

דרך אגב, את הרוטינה הזו פיתחתי לאחר שאני בעצמי סבלתי מדלקת כרונית בשורש כף היד, שנגרמה מאימון יתר. הגעתי למצב בו לא יכולתי לשטוף כלים בלי לסבול מהיד. התרגילים האלה, בשילוב טיפול דיקור סיני וקינזיוטייפינג, פתרו את הבעיה לחלוטין והיא גם לא חזרה מאז.

צפיה מהנה!

לפוסט הזה יש תגובה אחת

כתיבת תגובה

תרגילים להקלה על כאבים / דלקת בשורש כף היד